Yosemite, Mariposa Grove en dan richting de kust

25 mei 2019 - San Mateo County, Verenigde Staten

Yosemite was een prachtige dag, veel zon en mooie dingen kunnen zien. De weg er naartoe is nog behoorlijk lang en bochtig en er ligt veel sneeuw. Bergafwaarts verdwijnt de sneeuw en wordt het groen en zonning. Helaas is het verschrikkelijk druk in Yosemite Valley, waardoor we meer het idee hebben een pretpark te bezoeken dan in een national park te zijn. We kunnen bijna nergens de camper kwijt, dus op den duur pakken we de shuttlebus door het park. We willen de Half Dome (berg) zien, maar blijkbaar is die weg daar naartoe afgesloten, dus na een rondje bus en een wandeling naar de Weeping Rock (hier loopt het water over de rots, waar je onder kan staan) zijn we weer bij het beginpunt..... Lekker dan! We hebben inmiddels wel veel watervallen gezien en mooie uitkijkpunten. Uiteindelijk pakken we nog de Tunnel View, een prachtig vergezicht tussen twee bergen door me een waterval etc. Er is zon, dus we kunnen behoorlijk ver kijken.

De terugweg even eten in het dorp verderop. In de camper is het overigens een aardig gehobbel als je acherin zit en de wegen zijn niet altijd even goed aangelegd. Tijdens een hobbel in de weg vloog een kastje open, pot met pastasaus belande via de kraan bijna op mijn hoofd, het ging allemaal net goed, anders hadden we er een mooie bende van gehad of ik had onder de saus gezeten!!!! Pfff

's Avonds hebben we de vuurpit aangestoken en lekker rond het haarvuur gezeten. De dag erna richting Mariposa Grove, weer via dezelfde bergweg. Hier groeien de sequiobomen, van een paar meter doorsnee en circa 80 meter hoog. Heel erg mooi om te zien en gelukkig is het hier minder druk, waardoor we een mooie rustige wandeling door het bos kunnen maken.  Vervolgens rijden we door naar Mariposa Village, een leuk westerndorpje met maar 1 camping, hier is een BMW-motorbijeenkomst op het terrein waardoor we achterop een soort parkeerplaatst terechtkomen, wel water en electrisch gelukkig en vrij uitzicht. Maar niet echt een 4 sterrengebeuren. Macaroni gegeten, dus die pot saus zijn we gelukkig kwijt....

Vervolgens gisteren naar de Highway 1 in Monterey, hier hebben we het bekende Sea-aquarium bezocht. Zeer mooi aangelegd en haaien, tonijn, dolfijnen en noem maar op gezien in een heel groot basin. Ook hier was het weer erg druk en lastig om de camper kwijt te raken, maar uiteindelijk toch gelukt langs de strandweg in Big Sur. Toen een camping zoeken, nou dat viel dus niet mee, alles vol ivm lang weekend van Memorial Day en festiviteiten in de wijde omgeving. UIteindelijk konden we in de haven van Moss Landing verblijven na toestemming van de havenmeester. Jack maakte contact met een dame van het naastgelegen park van de jachtclub, dankzij onder andere waarschijnlijk zijn geblokte korte broek en met de vermelding "you have a nice campertje" was het ijs gebroken. Dit ouder echtpaar had met ons te doen en nadat bekend werd dat Jack ook lid was van de Nederlandse jachtclub Neptunus, kwam ze naar onze camper en werden we uitgenodigd in de kantine van deze club. Erg gezellig en na een paar drankjes en leuke gesprekken met deze mensen, hebben we toch goed geslapen daar.

We zien de bui echter hangen om voor de komende dagen onderdak te vinden, maar we moeten toch naar San Francisco, onze eindbestemming, dus we gaan vroeg aan de rit en de eerste de beste camping toch maar vragen. Gelukkig had er net iemand zijn plek geannuleerd, dus we happen gelijk toe. Het is een prachtige camping met van alles erbij en vlakbij het strand. we blijven hier en zien morgen wel weer. Hopenlijk komt zometeen het zonnetje erdoor. Nu eerst maar even gebruik maken van de wifi en douchen, want dan kon de afgelopen dagen niet.

We houden jullie op de hoogte en ik zal zo nog even wat foto's plaatsen

1. Gea van loon:
    25 mei 2019
    Wat weer een mooi verhaal en wat een avonturen! Mooi Rina. Nog veel plezier.
  2. Rienz visser:
    26 mei 2019
    Connecties zijn over al goed voor. Ha ha.
  3. Pa en Moe Willemsen:
    26 mei 2019
    Weer een mooi verhaal, zoals vanouds. Nog even volhouden voor de laatste loodjes. Zo zie je maar weer, dat een groter vervoermiddel ook niet alles is. Maar ja, je moet wat! Tot de volgende keer!
  4. Rienz visser:
    26 mei 2019
    Ik ben nog te vroeg. Maar Jack Gefeliciteerd met je geboortedag en jullie daar nog een fijne dag verder.
  5. Reina Grunefeld-Bijholt:
    28 mei 2019
    Wat een belevenissen maar die blijven je allemaal bij en voor ons leuk om straks de foto's en de verhalen van jullie allemaal te horen, geweldig!

Goede reis terug en welkom thuis !