Death valley tot yosemite over de Carsonpas

22 mei 2019 - Groveland-Big Oak Flat, Verenigde Staten

De reis door Death Valley was ook bijzonder om mee te maken, erg warm en heel veel wind. Vanaf juni mag je hier niet meer door met de huurcamper, ivm de warmte (het kan dan bijna 50 graden worden) is de kans op schade aan o.a. de banden te groot en hiervoor ben je dan niet verzekerd. Het is nu rpmd de 35 graden, warm genoeg maar te doen. Een aantal keren zagen we een zandstorm op afstand. Verder weinig over te vermelden, maar mooi om te hebben meegemaakt. Zie ook foto’s .
We hebben overnacht in Lone Pine. Een leuke camping met casino erbij en een restaurant waar we heerlijk hebben gegeten. Het is een echt Hillbilliegebiedje met een hoog “tokkiegehalte” maar de mensen zijn erg vriendelijk, hoewel we vermoeden dat hier veel Trumpaanhangers wonen. De volgende ochtend om 9 uur ontbeten, toen al zaten ze achter de gokkasten met een biertje ernaast. Wij hebben voor 10 dollar heerlijk ontbeten van  het brunchbuffet. Het zat al helemaal vol toen en allerlei lekkere dingen te krijgen. Dus met volle maag weer on the road via Bishop. Hier zit een Nederlandse Bakker, Erick Schat, een prachtige zaak met allerlei soorten lekker brood en gebak etc. Dus maar even wat broden ingeslagen, want die zijn hier niet gemakkelijk te krijgen met deze lekkere smaak.
Vervolgens richting Lee Vining.  Hier is het een stuk kouder, dus eerst maar eens een joggingbroek bij de Kmart gehaald, want de voorspellingen lijken ook niet zo best richting Yosemite (sneeuw en vorst) en onze kleding was gebaseerd op toch wel een graadje of 20, beetje jammer. Sokken zijn ook op, dus die gaan we de volgende Walmart nog maar even inkopen. Vanochtend maar eens googelen op de wegcondities. Voor Yosemite moeten we erg omrijden omdat de passen nog afgesloten zijn ivm sneeuw. We moeten via de Carsonpas ca. 6 uur rijden naar Yosemite, wat hemelsbreed ca. 95 km verderop ligt. Ivm de kapotte kachel hebben we besloten de kampeerplek in het park (zonder stroom, water etc.) maar te cancelen en hebben een kampeerplek geboekt waar dit allemaal wel aanwezig is, ca. 20 mile voor het park. Dit geeft ons allemaal wat rust, want nu kunnen we de gekochte kachel in elk geval gebruiken tijdens de vorstige nachten. We zijn nu onderweg naar de Carsonpas, we hebben sneeuw af en toe en er wordt nog meer voorspeld, maar so far so good, dus hopelijk kunnen we deze pas van 90 mile vandaag  overkomen. Wordt vervolgd..

Nou, daar ben ik dan weer. Dat was even een heftige rit over de pas. Het leek mooi in het begin, lekker zonnetje, mooie uitzichten, af en toe lichte sneeuw. Echter toen kwamen we in een waar winterlandschap terecht, overal sneeuw en twee meter hoog langs de kant van de weg. De sneeuwschuivers kwamen we onderweg tegen, maar teruggaan was geen optie. Ook sneeuw op de weg hier en daar, dus echt niet leuk. Al met al ca. 80 kilometere gereden over deze pas heen, gelukkig hadden we een goeie chauffeur, waar we steeds meer respect voor krijgen. Op den duur ging het over in regen, wat we nu nog steeds hebben, na aangekomen te zijn op onze camping met.... jawel, stroom voor ons kacheltje. Ook blij met onze luifel, zodat we toch af en toe nog even een sigaretje kunnen roken zonder hagelstenen of regenbuien. Dit wordt lekker slapen, hopenlijk morgen wat droger zodat we het park nog kunnen zien, want onderweg zagen we eigenlijk helemaal niets door alle neerslag en mist. Een collega van Tammo staat bij ons in het straatje, dus daar nog even langsgeweest en bijgepraat. Zij mogen morgen over de pas, dus hopelijk gaat het voor hun beter aflopen. Hebben net lekker soepie gehad en broodje van onze bakker uit Bishop, niks mis mee. Morgen maar weer een niet-vegetarisch diner, hoewel het broodje hamburger speciaal vanmiddag ook niet te versmaden was.

Nou tot later maar weer!

1. S&R:
    22 mei 2019
    Leuk weer met jullie avonturen mee te lezen. Geniet ervan. 👍 Groetjes van ons.
  2. Annette:
    22 mei 2019
    Superleuk verhaal weer! Echt genieten volgens mij. Nog een week te gaan dus superveel plezier nog!
  3. Gea van loon:
    22 mei 2019
    Wat weer een leuk verhaal. Je laat ons een beetje meereizen. Je hebt echt schrijftalent!
    👏
  4. Pa en Moe Willemsen:
    22 mei 2019
    Wederom weer een leuk verslag. Op die manier reizen we zo met jullie mee. Heel leuk!