Las Vegas, Hooverdam

19 mei 2019 - Pahrump, Nevada, Verenigde Staten

Wat een wereld dat Las Vegas! Vanuit Zion vertrokken naar eerst de Hooverdam, wat een groot gebeuren. Voor de toegangsweg werden we eerst door de security gecontroleerd, alle vakken binnen en buiten de camper werden nagekeken op mogelijke inhoud van explosieven, we mochten door! Vervolgens mochten we doorrijden naar de parkeerplaats waarbij we over de Hooverdam reden, heel bijzonder. Hier een tijdje rondgelopen en natuurlijk over de dam gelopen. Niet heel erg druk en lekker weer.

Vooralsnog hadden we besloten een hotel te nemen, echter ivm de grote camper en om hiermee over de strip te rijden met het risico dat we deze niet kwijt zouden kunnen bij het hotel, hebben we toch maar gekozen voor de campground aan het begin van Las Vegas. Dit was een prachtige plek, direct aan het zwembad en bij receptie/restaurant etc.

Eind van de middag met de taxi naar Las Vegas, onderweg zagen we al veel jongeren lopen in outfits met string, netpanty's en opgemaakt met glitters etc. Het blijkt dat het Electric Daisy Carnival in de stad is wat 5 dagen duurt en elke dag ca. 150.000 mensen trekt. Door de hele stad kwamen we de meest bijzonder uitgedoste mensen tegen. Ethisch gezien  (lijkt zo vreemd) hebben we hier maar geen foto's van gemaakt, dus google zelf maar even haha.

Wat een stad: alle gebouwen, hotels, lichtreclames etc. We zoeken gauw een terrasje op bij een Ierse pub onder een boom met een leuke band, maar moeten daarna toch wel alles bekijken. We hebben de bekende hotels op de strip bekeken, waaronder de fontein bij Bellagio, de gondels van het Venetian etc. Vervolgens zijn we er wel klaar mee en besluiten dat nog een dag niet aankunnen als Groningers, dus vertrekken de volgende dag richting Death Valley, waar we op een prachtige camping aan het meer komen en een heerlijke dag in het zonnetje hebben, even geen dag rijden in de camper.

Het is hier nu 8.30 uur en na het ontbijt gaan we richting Death Valley. Het waait hier nu verschrikkelijk en is maar 12 graden, dus gauw aan de rit. In Death Valley schijnt het 33 graden te worden, maar wel windstoten dus we zullen zien.

Tot later maar weer.

1. Gea van loon:
    Geweldig! Leuk geschreven!
  2. GeJa:
    19 mei 2019
    Leuk verhaal, heb even gegoogeld. Jullie hebben vast veel bijzondere mensen en veel lichtjes gezien.
    Nog heel veel plezier👍🏻🍀
  3. Tineke: