Denver tot Las Vegas (zie ook route)

17 mei 2019 - Moapa Valley, Nevada, Verenigde Staten

In verband met gebrek aan goede wifiverbinding en tijd nu pas een verslagje. De foto's had ik er al op gezet dus kijk zelf maar even nav onderstaand verhaal. Er volgen nog meer.

Op Schiphol begon het al leuk: Tammo werd bij het inchecken door de computer geselecteerd voor de uitgebreide controle bij de de gate, dus na de douanecontrole nogmaals een controle bij de gate waaronder uitpakken van de rugtas en fouilleren en interview. Gelukkig heeft hij dit goed doorstaan. Bij de overstap in Chicago was het weer feest. We hadden 2 uur tijd om over te stappen, echter stonden met honderden anderen in de rij voor de douane: eerst een electronische paspoortcontrole incl. vingerafdruk en foto, vervolgens verder in de rij naar de douane, waar hetzelfde nogmaals moest worden gedaan. Vervolgens met een soort metro naar de bagagehal en tTen al rennend naar de overstap via een shuttlebus, waar ze al op ons stonden te wachten. De deuren gingen na ons dicht en de mensen die onze plek zouden krijgen hadden het nakijken! pfff wat een gestress.

De volgende dag de camper gehaald in een taxi met nog een paar Nederlanders. Dit duurde ook zo'n anderhalf uur dus daarna maar eerst boodschappen bij de Walmart. Vervolgens doorgereden naar Central Point, mooie camping tussen de bergen in een vroeger goudzoekersgebied. Onderweg reden we tussen de sneeuw van soms wel een meter hoog. Op de camping bleek de kachel het niet te doen, dus een kouden nacht. Helaas kunnen we pas in Vegas laten repareren, dus alle vier de dekens maar op bed gelegd. Koude nacht!

Dag erna door Colorado Monument gereden, wat een prachtig gebied!

Vervolgens in Moab een camping gezocht, gelukkig was er buiten het dorp  nog 1 plekje voor ons, geen restaurant in de buurt, dus blij dat we ons kokkie Jack bij ons hebben. We hebben de Canyonlands doorgereden, ook weer een fantastische ervaring. Daarna doorgereden naar onze camping Devils Garden middenin in het Arches natuurpark. Echt een sprookje deze camping met maar 50 plekken tussen de rode rotsen.

Daarna door naar Monument Valley. Onderweg verschrikkelijk veel regen en wind en zwarte luchten. De beroemde weg er naartoe is dus niet goed te zien. We besluiten om morgen terug te rijden en dit alsnog te gaan bekijken. Aangekomen op de camping is het nog niet warm, maar wel droog gelukkig. Wederom een prachtige camping tussen de rotsen en een shuttle naar het restaurant, dus prettig geregeld. Helaas geen wijntje en biertje bij het eten, want ze schenken geen alcohol. De volgende dag weer terug gereden en alsnog de weg gefotografeerd. Mensen gaan midden op de weg staan, levensgevaarlijk soms, maar blijkbaar gaat het altijd goed.

Door naar de Grand Canyon, ook weer geweldig natuurlijk. We wandelen 10 km langs de kliffen, het lijkt net of er een laken met foto hangt, heel onwerkelijk allemaal, maar supermooi. Op de camping lekker barbecuen, de hertjes lopen om ons heen echter een paar honden jagen ze op dus vervolgens niet meer teruggezien.

Door naar Page waar we naar Antelope Canyon gaan, een uitgesleten rotsgebied met allerlei draaiingen en door de lichtinval de meest mooie formaties. Helaas hier ook weer heel veel toeristen, dus blij dat we vooraf gereserveerd hadden, anders wat het niet gelukt. We hebben een camping aan Lake Powell in de Wahweap area.

Door naar Bryce canyon. Rode rotsen en prachtige vergezichten. Camping ligt in een soort westerndorpje. Hier heerlijk gegeten in een met hout afgezet restaurant met buffet, voor iedereen wat wils, heel erg leuk en lekker.

Onderweg naar Zion willen we onderweg even broodje met koffie, dus parkeerplaats met picknickbankjes aan de snelweg zag er handig uit, tot we erop reden: bleek dat de picknickbankjes de stellages waren die hoorden bij een schietbaan: 2 mensen waren aan het oefenen met machinegeweren! Snel rechtsomkeert dus........pffff  niet normaal, direct langs de snelweg!

Zion is tot nog toe het mooiste wat we hebben gezien. De weg er naartoe vooral, echter voor Tammo wel zweten met de smalle weg en vele bochten. De tunnel is zo smal dat we moeten betalen omdat de andere kant het verkeer moet worden stopgezet, zodat wij door het midden kunnen rijden, ook geen fijne rit voor onze chauffeur. Het biertje op de camping had ie uiteindelijk dik verdiend. 's Avonds lekker gebarcecued met mega biefstuk die door ons kokkie weer perfect waren bereid.

de volgende dag met de shuttlebus het park verder verkend en een aantal wandelingen gemaakt, het weer is gelukkig goed. Daarna op richting Las Vegas om wat tijd te winnen voor de komende periode. We zijn veel reistijd kwijt met deze lange wegen en willen ook nog proberen of we de kachel in Vegas kunnen laten repareren.

Nu (vrijdag 17 mei) zitten we in Moapa Valley, 88 mile vanaf Las Vegas. Vandaag via de Hoover Dam naar Las Vegas

Het is hier echt fantastisch, wat een prachtig land en wat een wisselend natuurschoon, dat kunnen foto's helaas niet overbrengen. We hebben het heel erg naar de zin. Het weer begon af en toe wat koud, maar ook hebben we warme dagen gehad. Nu, richting Las Vegas is het zeer warm, het is nu 8 uur en al erg warm dus dat belooft wat.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Annette:
    17 mei 2019
    Mooi verhaal en prachtige foto's maar in t ecchie waarschijnlijk nog veeeel mooier! En wat een enorm hert zeg!!! Was daar de biefstuk van😂? Have fun in Vegas!!
  2. S&R:
    Dat is genieten. Wij genieten mee 👍 groetjes van ons
  3. GeJa:
    17 mei 2019
    Wat een indrukken dien jullie op daar. Prachtig om te lezen en de foto’s te zien.
    Niet gokken in Vegas of trouwen hè !!😉😘
  4. Sunny:
    18 mei 2019
    Goed verhaal en prachtige foto's. Krijg er steeds meer zin in. Alleen die douane!! Geniet van jullie reis. 😙
  5. Reina Grunefeld-Bijholt:
    18 mei 2019
    Prachtige foto's en leuk om te lezen, we genieten met jullie mee. Toch maar eens een keer heen krijg er ontzettend veel zin in. Goede reis verder, groetjes😘😃
  6. Carola:
    18 mei 2019
    Leuk om te lezen! Geniet ervan met elkaar!!
  7. Dik & joke:
    18 mei 2019
    Luitjes lekker genieten grt ut Deinum
  8. Rienz visser:
    19 mei 2019
    Gooie stukken fleisch. Genieten maar.
  9. Gea van loon:
    19 mei 2019
    Man wat gaaf! Ik voel de sfeer!
  10. Bobby Postma:
    23 mei 2019
    Mooie verhalen en leuk om jullie zo te volgen.
    Zie veel bekende dingen voorbijkomen.
    Groetjes Margreet en Bobby